1 דקות קריאה
02 Feb
02Feb


אחרי הפיגוע הנורא בליל שבת, תלמידי הישיבה הרגישו שלא ניתן לעבור על כך בשתיקה וחייבים לעשות משהוא.
בחשיבה משותפת עם צוות הישיבה החלטנו לאסוף כסף ולחלק מארזים למשפחות השכונה. 

תוך שעות ספורות התלמידים גייסו אלפי שקלים, ובכסף שהותרם נקנו פינוקים למשפחות.

למחרת, ביום חמישי, ארזנו את המארזים, בחסדי ה'  ארזנו כ150 מארזים לתושבי השכונה וצירפנו אליהם פתק הזמנה לסיום הש"ס ולהתוועדות וכן מגנט למקרר עם הציטוט מתפילת מנחה לשבת: "אַתָּה אֶחָד וְשִׁמְךָ אֶחָד וּמִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל גּוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ", תוך דגש על איחוד עם ישראל.

לאחר מכן, יצאנו לצומת הכניסה לנווה יעקב, שם ירדנו מהאוטובוס וצעדנו עם דגלי ישראל לתוך השכונה עם שירים מחזקים ומעודדים. שהגענו לתוך השכונה, התפצלנו לקבוצות שעברו בבנינים, וחילקנו את המארזים המושקעים. התגובות היו מאד מרגשות והורגש החיזוק והחיבוק שהמשפחות באזור מקבלות מהעם האהוב שלנו.

אביעד לוטווק מכיתה יא מוסיף: "התגובות של תושבי השכונה לצעדה עם דגלי ישראל ולחלוקת המארזים היו מרגשות. הצטרפו אלינו תושבים מכל הסוגים חרדים מסורתיים ודתיים לאומים והיתה תחושה של אחדות ישראל. לא מדובר בפעילות יחידה של הישיבה. בנוער יש כל הזמן תסיסה ומחשבה שחייבים לעשות משהוא, ואף אחד לא יודע מה לעשות. גם אחרי הפיגוע באריאל הישיבה עשתה סיום ש"ס משניות ויצאנו לבתי משפחות הנרצחים לפגוש אותם".


לאחר סיום החלוקה, התרכזנו בבית הכנסת "עטרת אברהם" הסמוך למקום הפיגוע להמשך לימוד ש"ס משנה שהתחלנו בדרך לנווה יעקב, ולאחר שעה, שעתיים זכינו לסיים ש"ס לעילוי נשמת הנרצחים, הסיום נעשה ע"י ראש הישיבה, הרב אורי שטטנר, ולאחר מכן נערכה התוועדות עוצמתית ומיוחדת בהשתתפות תושבי השכונה מכל הזרמים חרדים, מסורתיים ודתיים.


כוחות משטרה רבים היו בשכונה כדי ליצור תחושת בטחון בלב התושבים, אבל בתוך הבניינים עצמם ישנה תחושה של פחד. "התושבים לא ממהרים לפתוח את הדלת ומוודאים שמדובר ביהודים. הצעדה עם דגלי ישראל חיזקה את תחושת הביטחון האישי של כולם, והתושבים התרגשו לראות שלא מפחדים להסתובב עם דגלי ישראל בשכונה".

ב"ה התיעוד מהמיזם עלה לרשת, מוזמנים לצפות ולהתרגש.
https://www.inn.co.il/news/591207

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.
חוברת מאמרי פורים